niedziela, 25 stycznia 2015

Kogel-mogel

Kogel mogel to kultowy deser mojego dzieciństwa. 

Dziś, przez wzgląd na strach (także mój!) przed wszystkim (ptasią grypą, szaloną krową, itp.), prawie nie serwowany. 
Udało mi się jednak dostać prawdziwe jajka od prawdziwych kur arystokratek - zielononóżek kuropatwianych. 
No i się zdecydowałam kogel-mogel ukręcić :) 

Głowę suszyły mi o niego moje dzieci, które deser ten znały właściwie tylko z opowiadań.
Ich dziadek, a mój tata, przygotowywał go mnie i moim siostrom. 
Żółtka kręcone były ręcznie, a piana powstawała z pomocą trzepaczki. Trochę to trwało, wymagało zaangażowania. 
Lata osiemdziesiąte, które wspominam niezwykle nostalgicznie, to nie był czas dobrobytu i obfitości. 
Taki deser nie pojawiał się często. 
Jest to podwójnie miłe wspomnienie - wyjątkowego smakołyku i wyjątkowego taty.

Wracając do dzisiejszych czasów... Cóż, pianę i żółtka ubijałam mikserem - nie starczyło mi cierpliwości ;) 
Miło jednak było dać się wyrwać z niedzielnego błogostanu nicnierobienia - 
deser wyszedł pyszny, a dzięki wywołanym wspomnieniom...


Ciekawe, kto z Was ma podobne wspomnienia kulinarne?

Pozdrawiam serdecznie i życzę smacznego, może ktoś się zainspiruje i odważy. Warto :)







4 komentarze:

  1. Mniam!
    Ja czasem wyżeram, jak biszkopt kręcę.. Ale tak z duszą na ramieniu (ta salmonella) i dzieciom nie daję..
    Ależ mi smaka narobiłaś! To też moje dzieciństwo - mieliśmy swoje kury :D

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak! Pyszne! I ja serwuję swoim dzieciom kiedy chcą - bo moja Mama uparcie trzyma parę kur właśnie po to. Karmi je zbożem, kroi im wiosną pokrzywy, wygania codziennie na łączkę i głaska codziennie. I jajeczka nie mają konkurencji!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooooo, toż to i mój deser-rarytas z dzieciństwa, ręcznie ucierała mi go moja Mama i zamiast pianki to kakao dodawała:) ale smak i wspomnienie jedyne i niepowtarzalne:)) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Każdy z nas ma pewne smaki które przypominają nam dzieciństwo :) Miło do nich wracać :)
    Ps. Wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...